人気の投稿

2011年1月31日月曜日

about my class2

When I decided to recruit students, I was thinking that how my class was able to be understood to the public.The best way I thought was to make an advertisement. So that night, I made very simple paper advertisement.And next day I visited two super markets, two clinics, and a station near my house and ask them to put it up on the wall.
But there is one more problem about my class....that is,where I can teach?
This is the most serious problem!!

One day my father told me,
"If you think seriously about your  job, Japanese class, I'll help you "
"What?"
"My old office has not been used for long time, you know.
So I can put all these stuffs away and refurbish for a Japanese class"
I was really surprised and happy at the same time.
This is a very good chance to me.I'll have my own class.

Actually my father has a  very unique character.
He used to be a  backpacker and also went for cross-country in his school days.
He was interested in my Japanese class and understood my situation so he was willing to support me.
Few weeks later interior construction had begun and new tables, chairs and white board were set up.
Now everything ready.

At the same time, I reserched about other textbooks, reference books, dictionaries etc every day.
Study never end.
Also I visited my University that I graduated, to meet my professor and get some advices about Japanese class.And I took lectures as a auditor on weekdays.This experience was very useful for me.
I learned linguistics,phonetics and teaching method etc.
His most striking message to me was
"Mrs.Suzuki, you'd better wite your original textbook.Don't stick to manual.And you should understand the needs every time. What they want to know or what they want to study.Because it depends...right?Be flexible."
Now I'm planning to start writing Japanese textbook for beginners.I want to publish a book someday.


to be continued...

生徒を募集しようと思った時、どうやって自分のクラスの事を皆に知ってもらえるか考えました。
一番良いと思ったのは、広告を作る事。私はその日の夜に簡単なチラシを作りました。
そして翌日、二つのスーパーと診療所、そして自宅近くの駅に行って、貼って貰えるようにお願いしました。
でも、もうひとつ重要な問題が・・・それは、どこで教えるのか?
これが一番重要な問題!!

ある日、私の父が言いました、
「もし、日本語教室の事を真剣に考えているなら力を貸すよ。」
「え?」
「前の事務所は長い事、使っていないでしょう。全部片付けて、教室用に改装してあげよう」
ちょっと驚きましたが嬉しかったです。
いい機会だと思いました。自分の教室が持てるなんて。

私の父は面白い人です。
学生時代にバックパッカーしたり、大陸横断したり。
私の仕事の事にも興味を持ってくれて、立場も理解してくれたし、本当に喜んで手を貸してくれたという感じでした。
数週間後に内装工事が始まり、机や椅子、ホワイトボードも設置されました。
全てが整いました。

同時に、毎日研究もしました。本や参考書、辞書などについて。
勉強は終わらない。
母校の大学に行き、教授にアドバイスを求めました。平日は聴講生として講義も受けました。
これはとても役に立ちました。
言語学や音声学、教授法について学びました。
一番印象的だったメッセージは
「鈴木さん、自分で本を書いた方がいいですよ。マニュアルには拘らないで。それから、いつもニーズをよく理解すること。何を知りたいのか、何を勉強したいのか。人によって違うでしょう?柔軟性を持ってください」
私は今、本当に本を書き始めたいなと思っています。いつか出版もしたいと思っています。

続く・・・

0 件のコメント:

コメントを投稿